Kapcsolat

Érd, RIMINYÁKI U. 23.

Tel: 23/365-565

70/40-88-082

30/450-46-03

E-mail: freshfitness@gmail.com

A facebookon itt vagyunk

Itt is megtalál: Fitness terem info
Nyitvatartás:


Hétfőtől-Péntekig:

7.00 -  21.00 

 

Szombaton:  

8.00 - 12.00 


Vasárnap: Előzetes egyeztetés szerint

 

Megosztás

"Maradj talpon!"

2015.01.15.

"Maradj talpon!"

Hogyan őrizheted meg a motivációdat?

Többször is szóba került már e helyen (is), hogy amikor elkezdesz aktívan vagy az addiginál aktívabban mozogni - jellemzően ez január hónapja, illetve strandszezon előtt 1-2 hónappal (kisebb realitásérzékkel bíróknál 1-1,5 héttel), feltétlenül fogalmazd meg aktivitásod célját, miben akarsz fejlődni, honnan-hova eljutni. 

Nagyszerű! - pillanatnyilag a motiváció adott, kiválasztod a mozgásformát, a helyet és elkezded. Hetente 2-3-4-szer.

Szuper. Eltelik néhány hét, no akkor állj meg a tükör előtt, és nézd meg miben és mennyit változtál.

Elhatározott célodtól függően: tónusosabb lettél? vagy némi finomabb izom körvonalak már látszódni vélnek? vagy akár tapintással is érzékeled már az "integetőizom" változását? esetleg jobban megugrod a napi kihívásokat? szert tettel aktivitásra plusz erőnlétre? Felkiálthatsz, hogy de jó, ebben a latyak szezonban még egy náthám sem volt? Látsz érzel pozitív változásokat?

Ha bármelyik kérdésre igen a válasz, gyerünk, tovább, folytasd amit elkezdtél. Finomítsd tovább a kedvező változásokat, az új életmódot!

Ha azonban nem (fontos, hogy őszinte legyen a válasz), akkor valami nincs rendben. 

Alapvető ok lehet például, hogy bár Te úgy érzed, hogy "dolgozol" rendesen, de semmit nem változtattál az esetleges helytelen táplálkozási szokásaidon, késő este megint nyílik a hűtő ajtó, reggel, délelőtt a finom(lisztes) péksütik, szendvicsek...

Az is lehet, hogy eltelik egy egész edzés óra, aminek a harmada, fele, elfecsegett, pihenős (a cél szempontjából elfecsérelt) idő volt.

Meglehet, hogy számodra nem a megfelelő mozgásformát választottad. Csinálod, csak pont nem azt amire pont Neked van szükséged. Lehet, hogy a Te erőnléted, fizikai állapotod, testsúlyod okán,csak a gyakorlatok töredéke eredményez így, valós, "mérhető" hatékonyságot. 

Egyáltalán nem biztos (sőt), hogy Neked ugyanarra az intenzitásra, gyakorlatsorra van szükséged, mint a csoportban melletted tornászó másik 10-15 embernek. 
Példaként említem, hogy egy túlsúlyos ember nem tud normálisan kivitelezni felüléseket, lendítgetheti a felsőtestét el a talajtól akár 3*100-szor is (szándékosan nem írok hasprést, mert szabályosan képtelen a zsírrétegtől megcsinálni) . Csak a derekát cseszi szét az erőlködéstől. Steppelhet, zumbá"l"hat, zilálhat, de közben észrevétlenül tönkreteszi a térd izületeit.

Maradva a fogyni vágyóknál:
Lehet rajongani egy jó stepp vagy zsírégető óra hangulatáért (előbbinél elég gyorsan olyan vádlit építeni, hogy felrúgsz a csillagos égig), 
De ha nincs kardiomozgás, kiegészítve idejében beiktatott rendszerességű, neked való, fokozatosan változtatandó nehézségi fokú és intenzitású súlyzós edzés alkalmakkal, nem fogsz lefogyni.

Elkeseredsz és maga, egy helytelenül megválasztott mozgásforma eredménytelensége veszi el a kedved az egésztől.

Szóval jól válassz, jót válassz, Neked valót válassz, hogy amikor néhány hét múltán csekkolod, hogy a célodhoz mérten hol tartasz, az egyértelműen igazolja vissza helyes döntésedet.

Így tudod megőrizni a legnehezebbet, a kezdeti lelkesedésedet, és így haladsz hétről hétre a célod felé!

vissza