Kapcsolat

Érd, RIMINYÁKI U. 23.

Tel: 23/365-565

70/40-88-082

30/450-46-03

E-mail: freshfitness@gmail.com

A facebookon itt vagyunk

Itt is megtalál: Fitness terem info
Nyitvatartás:


Hétfőtől-Péntekig:

7.00 -  21.00 

 

Szombaton:  

8.00 - 12.00 


Vasárnap: Előzetes egyeztetés szerint

 

Megosztás

CSAPBÓL FOLYIK A LEGNAGYSZERŰBB JANUÁRI EGÉSZSÉG-TIPP!!

2015.01.13.

CSAPBÓL FOLYIK A LEGNAGYSZERŰBB JANUÁRI  EGÉSZSÉG-TIPP!!

Egy piciny mozdulattal:

Előző bejegyzéseinkben ÉLETMÓD-od elrendezéséhez számos - remélem, használható tippet szedtünk csokorba. 
Nem kell mohó módon mindenbe rögtön belekapni, mint mindenben itt is kövesd a fokozatosságot. Majd ha rögződik, lépj tovább!

Válassz ki - EGY, az étkezéshez és EGY, az edzéshez kapcsolódó, januári célt. (Írd fel a hűtőre, íróasztalodra, falinaptáradra, autóban egy post it-ra...) 

Kezd a legkönnyebbel, amit könnyedén mindenhol elérsz: 
A étkezéshez kapcsolva most KONCENTRÁLJ minden januári napon a NAPI VÍZFOGYASZTÁSODRA - folyadékfogyasztásodra!!!

Nyilván tudod, hogy egy egészséges női szervezet minimum 50%-a víz, ennek kétharmada az ÖSSZES SEJTED építőanyaga!!
AZ ÖSSZESÉ!!
(a fennmaradó harmad, a vérben, szöveteid közötti folyadékban, izületeidben van.) 
Elegendő folyadék nélkül, nincs normális működés, az anyagcserédben, a szerveidben, az agyadban...a testedben.

A tested dolgozik, normális működése során adja le a vizet, MINDEN NAP- FOLYAMATOSAN. A veséd cca 1-1,5 litert kiválaszt, majdnem egy liter távozik a légzéssel, verejtékezéssel, a bélcsatornán át (bocs), jó esetben egy deci vizet veszítesz.

Add csak össze, máris ott vagyunk napi 2,5 liter vízleadásnál!!! És még semmit sem csináltál, nem edzettél semmit, nem vagy stresszes, nem is szexeltél, és nincs is őrült nyáridő!!

A balansz akkor ok, ha legalább ezt a leadást pótolod. Minimum ennyit, napi 2,5 litert!!

Lássuk csokorban, hogy milyen módon teheted, hogy JÓ SZOKÁSODDÁ váljék a kellő mennyiségű folyadék elfogyasztása:

1./ Vegyél egy kulacsot, vagy egy tiszta, üres flakont. Töltsd meg, hord magadnál. Egy női táskába minden belefér, ez a palack is!!
2./ Legyen mindig az autódban!
3./ Legyen mindig az íróasztalodon!
4./ Legyen az ágyad mellett!
5./ Ha edzeni indulsz, dupla mennyiséggel készülj!!

Többen érvelnek a csapvíz vagy éppen az ásványvíz mellett, e vitába nem bocsátkozunk, lényeg, hogy válaszd a számodra szimpatikusabbat, csak legyen mindig kézközelben!

Milyen formában jut, juthat a tested vízhez? 

1./ A szilárd ételekkel 5-7 dl vizet vehetsz magadhoz, az anyagcsere folyamatok során is képződik cirka 3 dl. Ennyi!

2./ A többi hiányt pótolni kell! (tudd: a kávésok, cigisek, energiaital fun-ok szervezete lényegesen dehidratáltabb)

3./ A pótlás a legegyszerűbb módon vízzel történhet

4./ Történhet kedvenc teáddal, válaszd a tiszta teákat, gyógy- és fűszernövény szárítmányok (citromfű, kamilla, csipke). Nagyon ajánlott a tiszta zöld tea. 

5./ Fogyassz préselt zöldség és gyümölcsleveket!
Kiváló "bombát" készíthetsz, spenót, s répa, alma, némi petrezselyem összeturmixolásával. Próbálkozz cékla-alma kombóval!

6./ Facsard ki a lime-ot, citromot, naranccsal, grape fruittal.

7./ Vedd le a befőtted a polcról!! Pláne ha 0 cukorral és 0 tartósítószerrel került nyáron az üvegbe (ellenkező esetben kérdezz, átküldöm hogyan készítsd majd Te vagy Anya, hogy a lehető legmagasabb beltartalmi értéke megmaradjon és el is álljon!!)

8./ Ahogyan az idézett előző bejegyzésben írtam, ahogy nem ajánlom a fogyóKÚRÁKAT, hasonlóan a léböjtKÚRÁKAT sem. Mindkettőt csak szenvedve tudod tartani, még ha felügyelet mellett végzed, akkor is könnyen kicseszhetsz magaddal. 
Az ember egy két napi kajamegvonásba persze nem hal bele, de veszít a fehérje-építőanyagaiból, (tévedsz, ha azt hiszed, hogy a zsírból), legyengül, méreganyagai durva intenzitással távoznak... Akkor meg minek?? Egyrészt utána úgyis ráhajtasz, másrészt nem lesz kellő napi fizikai energiád! Pedig hát, nem csak az agyadnak kell járni, hanem kezdnek, lábadnak is.

9./ A léböjtöd, legyen inkább léorgia, simán kiválthatsz vele 2-3 étkezést. Variált, színes, izgalmas, tápláló, egészséges.

10./ Készíts leveseket, ne sűrítsd liszttel, turmixolt, passzír-zöldségtől úgyis megfelelő sűrűségű lesz. Fogyassz tiszta fehérje turmixot!

és mozogj és eddz! 
Télen ülj be hetente, kéthetente egy szaunába, ennél ősibb, kíméletesebb és jobb méregtelenítést még nem találtak ki. 
(Az edzés és a szaunázás is vonzza a folyadékot!!)

ÉLETMÓD célokat tűzz ki magad elé! 
Felejtsd el a jellegéből adódóan, tiszavirág életű célokat.

Vezesd be a családodat, a gyerekeidet, a szülőket, ha jól és változatosan csinálod, kedvet kapnak rá! (Gyereket, a család idős tagját feltétlenül többször is kínálj folyadékkal, vagy elkészített formában tedd azt elé)

Ha további kérdésed van, további ötleteket szeretnél, konkrét segítség nyújtásra és motivációd szinten-tartására van szükség, írj a freshfitness@gmail.com címünkre, vagy jelentkezz be honlapunkon, vagy keresd a témában legelhivatottabb szakértőnket, saját és sikeres edzettjei példájával élen járó Petrát: 
Mobil: 70/391 87 17
Mail: pazarpetra@gmail.com

Oszd meg ismerőseiddel e bejegyzést, ha az Ő számukra is fontosnak tartod!

vissza